Skip to main content

AWAS ! 5 Tanda TAK CINTA LAGI

Selalu kita leka, selalu kita rasa everything is okay. Or sometimes kita refused to believe that everything is NOT OKAY. Sebenarnya, dulu-dulu punya cerita, ya… bro Razzi pun sama macam you all jugak. I tak nak percaya yang the love is over!
  • I mean, siapa yang nak terima sesuatu yang memeritkan, mengecewakan, betul tak? Jadi untuk mengelakkan dari rasa kecewa, frust menonggeng…we just take, it’s all good! :(
 AWAS! 5 Tanda TAK CINTA LAGI
AWAS! 5 Tanda TAK CINTA LAGI
Padahal, berbagai-bagai signs of NO LOVE Tuhan tunjukkan, kawan-kawan beri warning, in fact pasangan kita sendiri pun most of the time…telah terkeluar sendiri dari actions nya, dari cakap nya…but kita pekakkan telinga, kita tutupkan mata, TAK MAHU percaya that the love has gone, the relationship is over! Pernah kita rasa macam ni kan?
In my humble opinion..IT’S OKAY kita nak go on begitu. It’s okay kita nak percaya yang cinta masih bersemi, yakin yang kononnya, cinta masih hangat. Kerana, separuh dari kenyataan itu, ianya membuatkan kita bahagia….WALAU at the end of the day kita akan merana. Well at least, kita ada some kind of miracle hope…A friend told me, apa salahnya kita berpegang kepada keajaiban cinta… at least kita ada juga harapan, who knows…miracle could happen, dreams can come true!
But for now, IF you guys rasa-rasa nak tahu what are the signs like…how about you all go through this 5 ‘NO LOVE signs’ hehe 5 tanda tak cinta lagi la tu ;) :-
1.~ Terlupa date-date atau tarikh penting di dalam kehidupan anda berdua. Lupa hari jadi, lupa hari ulangtahun pertemuan, pertunangan, perkahwinan. Bila lupa, tak ada lah hadiah kan. Kalau dulu-dulu selalu je bawa pergi dinner, then kat dinner tu ada pulak hadiah. And then ada berbagai-bagai surprises lagi. And NOW? Hmm… hati dan perasaannya tu mungkin di tempat lain atau pada yang lain kut… So, AWAS!
2.~ Sudah tidak memandang! Yes…this is one of the obvious signs yang kita anggap nothing! You see, kalau wanita mahu pun lelaki. Sekiranya cinta masih hangat, cinta masih ada…PASTI, mata masing-masing masih memandang atas bawah dan segenap susuk tubuh penuh dengan asmara, penuh perasaan yang bergelora! Some couple yang dah berbelas tahun pun, masih memandang each other ‘macam nak telan’ gitu yaaa…  haaa geram dan tak sabarnya. So, kalau pasangan anda pandang pun tak mahu tu, nak bermesra jauh sekali, bercakap pun mata pandang ke lain, itu sign adoi nama nya hehe AWAS! :lol:
3.~ Suara sudah berubah. Haaa…bila dah tak sayang tu, bila cinta dah tak terasa, boleh membawa kepada perubahan suara tau! Watch out for that signs! Kalau wanita, suara berubah jadi tercekik-cekik tu, cakap pun terjerit-jerit haaaa…dah tak cinta la tu. Sayang dah hilang, so no more manja-manja, muka pun bengis semacam, iras-iras singa gitu..Kalau lelakipulak, mendengus je sentiasa, suara pun garau menderam dalam…. muka masam mencuka. Buat itu malas, buat ini malas, nak minta tolong pun tak boleh, garang je suaranya menjawab,“MALAS AHHH!” …benci dah lah tu…AWAS beb! dah tak cinta la tu…
4.~ Susah berjumpa. Dalam duduk bercinta, tiba-tiba je sussssah pulak nak jumpa? Biar betul beb! Tak logik langsung kan. Selalu senang jumpa, selalu dia yang asyik nak berjumpa. Sekarang, ada je alasan tak nak jumpa. Busy lah…letih lah, kerja banyak lah….BOHONG! :Dmengapa dulu pun busy jugak tapi boleh pulak jumpa, sekarang tak boleh?…Itu semua alasan kerana sudah hambar cintanya. Perasaannya hanyalah ingin berjauhan dari anda. Probably masanya adalah untuk orang lain. So the minute dia kata susah nak berjumpa, that’s a big sign, of no love! Orang yang tengah sayang ni, busy giler pun dia tetap nak berjumpa dengan yang tercinta. AWAS LAGI! :P
5.~ Suka menghilangkan diri. This is another big signs of no more love! Dah lah dia suka hilang, lepas tu bila kita tanya, dia jawab, “Boleh tak you beri I some space?!” atau“Jangan sibuk tanyalah, bosan!”  Dah lah dia selalu menghilangkan diri, call pun dah susah, sms pun dah payah nak jawab. Tiba-tiba dia kata kita tak beri space pulak dah dan menyibuk lagi. Padahal dulu dia lah yang asyik nak berkepit selalu, dialah yang nak berbual memanjang, dialah yang memenuhi hidup kita, hingga kita yang tak ada space. Now, the table has changed. This is means, he or she trully have someone else beb, so AWAS watch out for that signs!
Sebenarnya, apabila kesemua tanda-tanda ini sudah kelihatan, I would say situasinya sudah agak terlambat tetapi masih boleh diperbaiki lagi. The best thing is to sit and discuss. Kemudian set a time and date serta plan wisely perkara-perkara yang perlu diatasi dan diperbaik pulihkan.
But let’s say thing are strongly gone wrong, this signs are best for you untuk prepare the down side time, atau waktu you merana, kecewa, dan menderita. Apabila kita standby dan tahu earlier at least kita boleh bersedia dengan lebih tenang, lebih sabar dan tabah, serta ada lah back up plan…so please guys, AWAS dengan 5 TANDA TAK CINTA LAGI ini.

Comments

Popular posts from this blog

Betul Ke Air Cap Badak Berkesan Menyejukkan Badan? Ramai Nak Tahu Kandungannya

Tiada kajian saintifik yang diterbitkan kepada umum berkenaan dengan keberkesanan air Cap Badak. Ia dijual meluas di kedai-kedai runcit sebagai ubat herba tradisional Cina yang berkesan untuk menyejukkan badan. Air Cap Badak berbeza dengan air mineral biasa kerana ia mengandungi herba tradisional yang tertentu untuk melegakan kepanasan. Air Cap Badak bukanlah berasal daripada Badak Sumbu dan tiada langsung kaitan dengan haiwan tersebut tetapi hanyalah sebuah jenama produk. Berada di pasaran sejak tahun 30-an, Air Cap Badak mempunyai pelbagai jenama berdaftar tetapi masih lagi mengekalkan gambar badak pada bungkusan seperti Cap kaki Tiga, Cap Tiga Senapang, Cap Tiga Daun, CoolRhino0₂ dan macam-macam lagi.  Namun demikian, kesemua produk penyejuk badan ini mempunyai persamaan dari segi ubatan yang terkandung di dalamnya iaitu Gypsum Fibrosum dan Calcitum. Ada juga produk mengandungi Gypsum Fibrosum dan Galcareous Spar. Apa kelebihan ubatan tradisional tersebut?

Ngeri! Gambar Mayat Lelaki Bunuh Diri Jambatan Pulau Pinang

Ngeri! Gambar Mayat Lelaki Bunuh Diri Jambatan Pulau Pinang Akhirnya segala tanda tanya rakyat Malaysia terjawab. Mayat lelaki yang dilaporkan terjun dari Jambatan kedua Pulau Pinang untuk bunuh diri sebelum ini akhirnya ditemui pagi tadi. Mayat lelaki berkenaan ditemui oleh nelayan tempatan ketika keluar menangkap ikan, mereka kemudiannya telah menghubungi pihak bomba. Menurut bilik gerakan bomba dan penyelamat Pulau Pinang, mereka telah menerima laporan kira-kira jam 8.15 pagi dan telah menghantar anggota ke lokasi kejadian bersama pihak Maritim Malaysia. Mayat lelaki itu ditemui dalam keadaan lengkap berpakaian dan memakai beg sandang(diletak batu). Mayat akan dihantar ke jeti berdekatan sebelum diserahkan kepada pihak hospital bagi tujuan bedah siasat dan pengecaman. loading...

Wanita Berkahwin Kena Minum 4 Air Rebusan Ini Sebelum Terlambat

Wanita apabila bermula sahaja alam rumahtangga, banyak urusan melibatkan suami dan anak-anak menyebabkan mereka kadang kala terlupa untuk menjaga kesihatan dan kecantikan dalaman diri sendiri. Perkara ini bukan sahaja merugikan malahan berpontensi menjadi punca kepada gejala suami memandang pada wanita lain.  Untuk memastikan kecantikan dan kesihatan luar dan dalam ini ada wanita yang sanggup berhabisan ratusan ringgit namun adakalanya kesan yang diperolehi kurang memuaskan hati. Lebih malang lagi kalau produk yang dicuba ada kesan sampingan pula. Jadi bagi mereka yang inginkan petua yang bukan sahaja selamat dan berkesan pemilihan petua tradisional adalah yang paling sesuai. Dimana kebanyakkan petua-petua ini telah diguna pakai oleh mereka yang terdahulu. Cuma kadang-kala petua-petua ini agak leceh sedikit. Perlulah lebih gigih untuk dapatkan kepuasan cantik luar dan dalam, terutama dengan pengambilan makanan atau minuman berkhasiat. Cuba anda buat dan amalkan minuman