Skip to main content

(Video)PANAS: Debat Dr Zakir Naik Dengan Pelakon Murtad Sensasi Shah Rukh Khan !!!


"Jangan berdebat dengan orang jahil/bodoh"
Sebenarnya tak sangka di india sudah ada perdebatan yang sebegini. Yala, saya juga stereotaip gak pada india dimana "mungkin" tidak ada berfikiran moden sebab bila menyebut india saya cuma membayangkan filem yang mengeksploit wanita dan ada rasuah dan terbayang kawasan industri yang boleh buat product elite tanpa kilang yang ada dinding..huh...

saya pun tak tahu camana boleh terjumpa video-video debat anatara zakir naik, shah rukh khan dll. Ini saya letak linknya satu sahaja dan yang lain lainnya boleh lihat di youtube.

Inilah dikatakan bila kita berdebat dengan orang yang bodoh lebih baik kita diam. Sebab mereka akan tetap merasakan pendapat mereka yang berdasarkan lojik dan nafsu itu adalah betul, hak asasi dan lebih humanity...


bayangkan bila mereka yang ISLAM berkata adalah hak asasi manusia untuk memilih untuk tutup aurat atau tidak..sedangkan Allah sudah berkata yang tutup aurat itu wajib. dan aurat itu pula ada peneranganan dari hadis dan mazhab-mazhab.

Dan mungkin setengah kita nampak menutup aurat itu stereotaip, kolot dll, tapi bila Allah dah suruh, tentu itulah yang terbaik. Lojik akal boleh menjawab. Bagi yang berkahwin tentulah tubuh badan masing2 itu adalah tarikan kepada nafsu dan hubungan seks dengan pasangannya yang sah. Adakah bernilai lagi kalau didedahkan untuk tatapan orang lain. Bagi yang bujang samalah juga. Yang pasti hikmah tutup aurat itu bukan sekadar kerana seks tapi amatlah luas dan baik.Kalau kerana untuk keyakinan kononnya adakah bernilai apabila aurat kita dirogol tanpa sedar.

Mungkin mereka tetap akan berkata ini adalah hak asasi manusia, mereka tetap berhak memilih yang mana mereka suka..

Pelik juga bila mereka bercakap Tak mengapa Allah akan faham kerana mereka begitu begini, Takkan Allah nak kompromi kot kita berkahwin dengan kafir, membiarkan anak-anak kita sembah berhala dan kita biarkan isteri sembah berhala. Tak Pelik ke...? Bukankan allah melarang dan jika kita muslim ia dinamakan dayus..

lihat atau taknak lihat video ini, ada iktibar untuk kita semak hati dan iman kita..perlukah kita menjadi moderate atau liberal hanya semata-mata nak elak pandangan serong orang.. nak cakap allah akan faham atau nak pilih untuk mengamalkan islam, kena faham dulu apakah itu islam yang sebenarnya. 

Tak boleh cakap bila kita ikut alquran, sunnah ,hadis dan ulama kita dikira islam ortodoks dan kuno. Islam tak boleh di moderate atau diliberalkan mengikut hawa nafsu kita. sebab kita sebagai hamba tertakluk kepada perintah Allah jua...itu sudah tetap..

Video:

1.



2.



3.



4.



5.



6.



7.

loading...

Comments

Popular posts from this blog

Betul Ke Air Cap Badak Berkesan Menyejukkan Badan? Ramai Nak Tahu Kandungannya

Tiada kajian saintifik yang diterbitkan kepada umum berkenaan dengan keberkesanan air Cap Badak. Ia dijual meluas di kedai-kedai runcit sebagai ubat herba tradisional Cina yang berkesan untuk menyejukkan badan. Air Cap Badak berbeza dengan air mineral biasa kerana ia mengandungi herba tradisional yang tertentu untuk melegakan kepanasan. Air Cap Badak bukanlah berasal daripada Badak Sumbu dan tiada langsung kaitan dengan haiwan tersebut tetapi hanyalah sebuah jenama produk. Berada di pasaran sejak tahun 30-an, Air Cap Badak mempunyai pelbagai jenama berdaftar tetapi masih lagi mengekalkan gambar badak pada bungkusan seperti Cap kaki Tiga, Cap Tiga Senapang, Cap Tiga Daun, CoolRhino0₂ dan macam-macam lagi.  Namun demikian, kesemua produk penyejuk badan ini mempunyai persamaan dari segi ubatan yang terkandung di dalamnya iaitu Gypsum Fibrosum dan Calcitum. Ada juga produk mengandungi Gypsum Fibrosum dan Galcareous Spar. Apa kelebihan ubatan tradisional tersebut?

Ngeri! Gambar Mayat Lelaki Bunuh Diri Jambatan Pulau Pinang

Ngeri! Gambar Mayat Lelaki Bunuh Diri Jambatan Pulau Pinang Akhirnya segala tanda tanya rakyat Malaysia terjawab. Mayat lelaki yang dilaporkan terjun dari Jambatan kedua Pulau Pinang untuk bunuh diri sebelum ini akhirnya ditemui pagi tadi. Mayat lelaki berkenaan ditemui oleh nelayan tempatan ketika keluar menangkap ikan, mereka kemudiannya telah menghubungi pihak bomba. Menurut bilik gerakan bomba dan penyelamat Pulau Pinang, mereka telah menerima laporan kira-kira jam 8.15 pagi dan telah menghantar anggota ke lokasi kejadian bersama pihak Maritim Malaysia. Mayat lelaki itu ditemui dalam keadaan lengkap berpakaian dan memakai beg sandang(diletak batu). Mayat akan dihantar ke jeti berdekatan sebelum diserahkan kepada pihak hospital bagi tujuan bedah siasat dan pengecaman. loading...

Wanita Berkahwin Kena Minum 4 Air Rebusan Ini Sebelum Terlambat

Wanita apabila bermula sahaja alam rumahtangga, banyak urusan melibatkan suami dan anak-anak menyebabkan mereka kadang kala terlupa untuk menjaga kesihatan dan kecantikan dalaman diri sendiri. Perkara ini bukan sahaja merugikan malahan berpontensi menjadi punca kepada gejala suami memandang pada wanita lain.  Untuk memastikan kecantikan dan kesihatan luar dan dalam ini ada wanita yang sanggup berhabisan ratusan ringgit namun adakalanya kesan yang diperolehi kurang memuaskan hati. Lebih malang lagi kalau produk yang dicuba ada kesan sampingan pula. Jadi bagi mereka yang inginkan petua yang bukan sahaja selamat dan berkesan pemilihan petua tradisional adalah yang paling sesuai. Dimana kebanyakkan petua-petua ini telah diguna pakai oleh mereka yang terdahulu. Cuma kadang-kala petua-petua ini agak leceh sedikit. Perlulah lebih gigih untuk dapatkan kepuasan cantik luar dan dalam, terutama dengan pengambilan makanan atau minuman berkhasiat. Cuba anda buat dan amalkan minuman