Skip to main content

Penerangan Mengenai Misteri Tulang Subli yang Merakam Semua Perbuatan Manusia

Allah telah menciptakan makhluk dengan sebaik-baik ciptaan. Segala yang ada di dalam tubuh manusia memiliki fungsi yang luar biasa sehingga tidak ada orang yang dapat membuat penggantinya.

Tulang sulbi atau tulang ekor adalah salah satu organ tubuh manusia yang menyimpan banyak misteri, kerana diketahui organ tubuh tersebut dapat merakam semua perbuatan manusia.

Manusia tersusun dari beberapa organ tubuh. Organ tersebut memiliki fungsi masing-masing yang menyatu untuk fungsi tertentu. Inilah bukti kebesaran Allah pada tulang ekor. Tulang ekor merupakan salah satu organ yang ada di bahagian bawah ruas tulang belakang.


Sebahagian besar orang menganggap bahawa bahagian ini tidaklah penting. Malah seorang anatomi dari Jerman menuliskan daftar 100 struktur anatomi tubuh yang tidak memiliki fungsi.

Namun seiring berkembangnya zaman dan teknologi semakin canggih, fungsi tulang ekor mulai terbongkar. Tulang ekor adalah titik pertemuan dari otot-otot kecil dan menyangga beberapa tulang di bahagian pinggul. Tanpa adanya tulang ini manusia tidak akan boleh duduk dengan selesa.

Penjelasan Tentang Misteri Tulang Ekor Manusia yang Merakam Segala Perbuatan

Seorang ilmuwan dari Jerman bernama Han Spemman mengemukakan tentang tulang ekor. Dalam penelitian yang ia lakukan terbukti bahawa tulang ekor merupakan asal mula kehidupan manusia. Dari sinilah kehidupan manusia berawal. Hal inilah yang memunculkan misteri tulang ekor yang merakam semua perbuatan manusia.

Dalam penelitiannya, dia melakukan pemotongan tulang ekor beberapa haiwan. Kemudian dia mengimplantasikan ke embrio haiwan lain. Hal tersebut menghasilkan tulang ekor yang tumbuh seperti janin kedua yang berada di dalam janin tuan rumah. Ketika sperma bertemu dengan sel telur maka akan terbentuk janin. Kemudian akan terbelah menjadi dua sel dan berkembang salah itu terbentuklah embryonic disk dengan dua lapisannya. 

Lapisan pertama ialah external epiblast yang mengandung cytotrophoblasts yang berfungsi untuk membekalkan makanan bagi embrio melalui dinding uterus, menyalurkan nutrisi melalui darah dan cairan kelenjar yang berada di dinding uterus. Kemudian lapisan kedua merupakan internal hypoblast yang terpendam sejak janin pertama kali terbentuk.

Pada hari ke-15 akan muncul lapisan sederhana di komponen bahagian buntut embrio bersama dengan komponen pengukur yang sering disebut gumpalan sederhana. Gumpalan sederhana Inilah yang disebut sebagai tulang ekor.

Untuk menambahkan bukti dan melakukan penelitian lain dengan menghancurkan tulang ekor dan merebus tulang ekor tersebut dengan suhu panas dan waktu yang sangat lama, sehingga membentuk serpihan halus. Kemudian ia mengimplantasikan tulang ekor itu ke janin lain yang masih dalam permulaan embrio.

Hal ini menghasilkan bahawa tulang ekor tersebut boleh tumbuh dan menghasilkan janin sekunder organ tamu. Meskipun tulang ekor telah dihancurkan dan dipanaskan, tulang ini tidak dapat hancur masih dapat berfungsi dengan baik. Kelebihan yang dimiliki tulang ekor inilah yang membuat spekulasi mengenai keajaiban tulang sulbi dapat merakam perbuatan kita.

Namun, hal ini belum menjadi kepastian yang benar. Masih memerlukan bukti dan penjelasan lebih lanjut untuk menelitinya.

Selain ilmuwan dari Barat terdapat juga ilmuwan muslim yang pada periode ke-20. Ia menjelaskan pemahaman ini dengan mukjizat yang ada di dalam hadith mengenai tulang ekor ini. Hal ini menyatakan bahawa tulang ekor adalah bahagian pertama yang tumbuh dari janin yang sering disebut dengan primitive Streak. Bahagian ini terbentuk pada minggu ke-3 penjelasan ini menunjukkan kebenaran dari sabda Rasulullah yang mengatakan bahawa tulang ekorlah yang membangkitkan manusia.

Demikian inilah misteri tulang sulbi yang merakam semua perbuatan manusia kerana beberapa ilmuwan mengungkapkan jika tulang ekor merupakan awal mula terbentuknya manusia.

Sebagai seorang muslim yang baik, hendaknya kita meyakini dengan sepenuh hati kerana hal ini menunjukkan kebesaran Allah.
loading...

Comments

Popular posts from this blog

Betul Ke Air Cap Badak Berkesan Menyejukkan Badan? Ramai Nak Tahu Kandungannya

Tiada kajian saintifik yang diterbitkan kepada umum berkenaan dengan keberkesanan air Cap Badak. Ia dijual meluas di kedai-kedai runcit sebagai ubat herba tradisional Cina yang berkesan untuk menyejukkan badan. Air Cap Badak berbeza dengan air mineral biasa kerana ia mengandungi herba tradisional yang tertentu untuk melegakan kepanasan. Air Cap Badak bukanlah berasal daripada Badak Sumbu dan tiada langsung kaitan dengan haiwan tersebut tetapi hanyalah sebuah jenama produk. Berada di pasaran sejak tahun 30-an, Air Cap Badak mempunyai pelbagai jenama berdaftar tetapi masih lagi mengekalkan gambar badak pada bungkusan seperti Cap kaki Tiga, Cap Tiga Senapang, Cap Tiga Daun, CoolRhino0₂ dan macam-macam lagi.  Namun demikian, kesemua produk penyejuk badan ini mempunyai persamaan dari segi ubatan yang terkandung di dalamnya iaitu Gypsum Fibrosum dan Calcitum. Ada juga produk mengandungi Gypsum Fibrosum dan Galcareous Spar. Apa kelebihan ubatan tradisional tersebut?

Ngeri! Gambar Mayat Lelaki Bunuh Diri Jambatan Pulau Pinang

Ngeri! Gambar Mayat Lelaki Bunuh Diri Jambatan Pulau Pinang Akhirnya segala tanda tanya rakyat Malaysia terjawab. Mayat lelaki yang dilaporkan terjun dari Jambatan kedua Pulau Pinang untuk bunuh diri sebelum ini akhirnya ditemui pagi tadi. Mayat lelaki berkenaan ditemui oleh nelayan tempatan ketika keluar menangkap ikan, mereka kemudiannya telah menghubungi pihak bomba. Menurut bilik gerakan bomba dan penyelamat Pulau Pinang, mereka telah menerima laporan kira-kira jam 8.15 pagi dan telah menghantar anggota ke lokasi kejadian bersama pihak Maritim Malaysia. Mayat lelaki itu ditemui dalam keadaan lengkap berpakaian dan memakai beg sandang(diletak batu). Mayat akan dihantar ke jeti berdekatan sebelum diserahkan kepada pihak hospital bagi tujuan bedah siasat dan pengecaman. loading...

Wanita Berkahwin Kena Minum 4 Air Rebusan Ini Sebelum Terlambat

Wanita apabila bermula sahaja alam rumahtangga, banyak urusan melibatkan suami dan anak-anak menyebabkan mereka kadang kala terlupa untuk menjaga kesihatan dan kecantikan dalaman diri sendiri. Perkara ini bukan sahaja merugikan malahan berpontensi menjadi punca kepada gejala suami memandang pada wanita lain.  Untuk memastikan kecantikan dan kesihatan luar dan dalam ini ada wanita yang sanggup berhabisan ratusan ringgit namun adakalanya kesan yang diperolehi kurang memuaskan hati. Lebih malang lagi kalau produk yang dicuba ada kesan sampingan pula. Jadi bagi mereka yang inginkan petua yang bukan sahaja selamat dan berkesan pemilihan petua tradisional adalah yang paling sesuai. Dimana kebanyakkan petua-petua ini telah diguna pakai oleh mereka yang terdahulu. Cuma kadang-kala petua-petua ini agak leceh sedikit. Perlulah lebih gigih untuk dapatkan kepuasan cantik luar dan dalam, terutama dengan pengambilan makanan atau minuman berkhasiat. Cuba anda buat dan amalkan minuman