Selalu Ada Masalah Duit dan Rezeki Sempit? Periksa 9 Perkara Ini


Dalam kehidupan sekarang memang segalanya memerlukan duit, nak masuk tandas pun perlukan duit apatah lagi kalau nak menyara kehidupan seharian. Rata-rata pasangan suami isteri perlu bekerja untuk menyara kehidupan lebih-lebih lagi bila dah ada anak.

Berapa lama duit gaji kekal dalam akaun bank anda? Paling lamapun seminggu ada sahaja bil yang perlu dijelaskan dan paling tidak seronok apabila perlu membayar hutang. Namun masalah duit ini bukan sekadar bergantung kepada jumlah gaji yang diperolehi. Ada mereka yang gaji 5 angka pun belum tentu cukup setiap bulan. Tapi ada yang gaji tak sampai 4 angka namun cukup untuk menampung segala keperluan keluarga. 

Siapa ada masalah selalu tak ada duit? Tiap kali dapat gaji habis macam tu je. Sebab apa? Kenapa rezeki susah nak masuk? Perhatikan 9 perkara penting ini!

9 Punca Anda Selalu Ada Masalah Duit dan Rezeki Sempit
  1. Lupa tanggungjawab pada IBU & BAPA
  2. Kedekut nak BERSEDEKAH
  3. Suka komplen SEMUA ORANG TAK BETUL!
  4. Bergaduh dengan ADIK BERADIK, putuskan SILATURRAHIM
  5. PENGOTOR, kotor hati, kotor akal, cakap kotor, kotor fizikal
  6. Solat ALA KADAR, Berdoa ALA KADAR
  7. MALAS, suka buang masa
  8. Tak sabar, Cepat melenting dan marah
  9. Susah nak SENYUM
Jika ada ciri-ciri kat atas ni, berubahlah agar jadi lebih baik, ok?
loading...

0 comment... add one now