Jangan Abaikan Jika Anda Sering Melihat Bintik-Bintik Air Di Jari, Kongsikan Supaya Ramai Lagi Tahu

Kebanyakan orang jarinya kadang kadang muncul bintik-bintik kecil di mana bintik-bintik ini tidak terlihat besar, jarang kita akan memperhatikan bintik-bintik seperti ini, tetapi sebenarnya bintik-bintik seperti yang harus kita perhatikan dengan teliti.

Bintik-bintik kecil pada jari menunjukkan penyakit yang ada dalam tubuh kita, dan juga akan menunjukkan kalau dalam tubuh kita terdapat banyak racun.

Inilah tanda bahaya yang diperlihatkan oleh jari kita:

1. Hujung jari melengkung
Kalau kita lihat daging antara garis jari tangan yang dibawah kuku menonjol keluar, itu bermaksud salah satu organ dalam tubuh kita ada yang mengalami keradangan, juga terlalu banyak racun dalam tubuh kita.

Ketika ini, kita akan menjadi beremosi, kerana ini menunjukkan hati kita ada masalah, terlalu banyak racun dalam hati dan jantung kita, boleh melemahkan fungsi organ tubuh yang lain.

2. Kuku Bulat dan Datar
Kalau kuku berubah menjadi bulat dan datar, itu bermakna ada racun dalam usus, mungkin ada gangguan pencernaan atau penyakit perut lainnya.

Biasanya pesakit ini juga ada gangguan gizi dan metabolism, memberikan kesan besar juga terhadap paru-paru.

Bagaimana menyembuhkan penyakit ini?

1.Makan banyak sayuran hijau dan buah-buahan
Buah-buahan dan sayuran hijau memiliki efek yang baik untuk detoksifikasi. Buah dan sayuran biasanya mengambil masa pencernaannya di dalam usus adalah 30 minit, sedangkan daging waktu pencernaannya lebih dari tiga jam, jadi makan lebih banyak sayuran hijau dan buah-buahan dapat mempercepat gastrointestinal, mempercepat metabolisme, dan juga dapat membersihkan racun dalam tubuh.

2. Gerakan Detox
Mengapa wanita moden umumnya hidup lebih lama daripada lelaki? Kerana perempuan umumnya berolahraga lebih banyak daripada lelaki. Wanita yang suka belanja, suka jalan-jalan dan suka gerak biasanya mempunyai hidup yang lebih panjang umurnya.

Keringat dan air kencing boleh menjadi detoksifikasi juga, boleh membantu mengeluarkan racun dalam tubuh kita.
loading...

0 comment... add one now