Skip to main content

Wow Makan 2 Biji Pisang Setiap Hari Selama 1 bulan, inilah Yang Akan Terjadi Pada Tubuh Anda..! Menakjubkan..

Siapa yang tidak suka makan buah berkulit kuning, lembik, manis dan sedap? Kewujudan buah ini sudah lama selama berabad-abad dan meskipun ada buah yang baru keluar di pasar setiap minggu, pisang masih kesukaan kami seumur hidup. 
Wow Makan 2 Biji Pisang Setiap Hari Selama 1 bulan, inilah Yang Akan Terjadi Pada Tubuh Anda..! Menakjubkan..

Pisang adalah makanan sempurna yang memberi tenaga kepada kita, membuat kita merasa kenyang dan menyediakan semua nutrisi penting untuk tubuh kita. Pisang kaya serat, vitamin dan gula semulajadi seperti fruktosa dan sukrosa. Itulah sebab utama doktor juga mengalakkan pengambilan pisang semasa bersarapan.

Orang Amerika makan pisang lebih banyak setiap tahun daripada jumlah jeruk dan apel. Pisang yang dibeli di pasar biasanya boleh bertahan dalam tempoh seminggu dan kadang kala lebih lama bergantung pada tempoh tuaian dan cuaca. 

Anda boleh perhatian selepas satu tempoh bintik-bintik hitam mulai muncul pada pisang, semakin besar dan besar sampai mereka berubah menjadi hitam. Kita biasanya cenderung untuk membuang pisang ketika mereka berpaling coklat dan lembik kerana kita berfikir pisang sedang busuk, yang biasanya berlaku pada buah-buahan yang lain. Namun, bintik gelap dalam pisang yang sebenarnya bukan tanda membusuk, tapi sesuatu yang sama sekali berbeza.


Ketika pisang mulai mendapatkan bintik-bintik gelap itu tanda pisang benar-benar mulai matang dan tempat lebih coklat memiliki yang lebih baik. Bintik-bintik coklat mewakili TNF (faktor nekrosis tumor) yang mulai berkembang dan bintik-bintik lain peningkatan kandungan faktor ini. 

TNF adalah zat yang membantu dalam perang melawan sel-sel abnormal dalam tubuh melawan kanser. Secara khusus, TNF membantu untuk membantu komunikasi antara sel-sel sistem kekebalan tubuh memberikan tindak balas dan itu membantu gerakan sel menuju area ke tubuh kita yang mengalami keradangan atau terinfeksi. 

Menurut penelitian terbaru TNF dari pisang menghentikan pertumbuhan sel tumor dan menyebar dan menyebabkan apoptosis, atau kematian sel. Kelebihan ini dikombinasikan dengan kandungan antioksidan yang pisang miliki memperkuat sistem kekebalan tubuh kita dan meningkatkan jumlah sel putih, memungkinkan tubuh kita untuk melawan infeksi bahkan kanser. Pastikan anda mengingati informasi ini setiap kali anda melihat pisang dengan bintik-bintik coklat dan jangan membuangnya.

Namun, selain dari kandungan tinggi antioksidan dan melawan kanser kelebihan pisang memiliki manfaat jangka masa panjang lain itulah sebabnya anda perlu untuk memasukkan mereka dalam diet anda sehari-hari dengan segera. Berikut adalah manfaat mengambil pisang dua kali sehari dapat membantu anda dengan:

Perut Memulas
Pisang adalah anti-acid semulajdi dan dapat meringankan heartburn anda dalam satu minit. Jika anda merasa gejala ini dengan hanya mengunyah satu biji pisang dan anda akan merasa lebih baik seketika.

Tekanan Darah
Pisang tinggi kandungan potasium dan kandungan natrium hampir tidak ada di dalamnya yang merupakan mengapa ia baik bagi jantung anda. Pisang dapat menurunkan tekanan darah dan mencegah stroke atau serangan jantung.

Tenaga
Pisang memberikan tenaga dan sesuai untuk pra-latihan. Pisang mengandungi vitamin, mineral dan karbohidrat glikemik rendah yang meningkatkan daya tahan anda dan kandungan tinggi kalium mencegah kram otot.

Anemia
Orang-orang yang menderita anemia boleh mendapatkan manfaat besar dari pengambilan pisang ke dalam diet mereka kerana pisang dapat menyediakan pesakit anemia dengan zat besi sangat diperlukan. Zat besi merangsang produksi hemoglobin dan membantu penghasilan darah.

Ketidakselesaan Dalam Perut
Ini keadaan yang menjengkelkan kerana ada sesetengah makanan memang menyebabkan kesan pada usus dan punca ketidakselesaan perut. Untungnya untuk anda, pisang memang sesuai untuk keadaan ini kerana pisang lembut dan lembik dan melindungi lapisan dari asid dan iritasi perut.

Tekanan
Apakah anda tahu bahawa pisang dapat membantu anda dengan tekanan? Pisang kaya triptofan, yang ditukar menjadi serotonin, jika ditelan.Untuk pengetahuan anda, serotonin adalah neurotransmitter yang membuat kita merasa tenang, santai dan dalam suasana perasaan yang lebih baik. Jadi jika anda merasa stress ambil sebiji pisang dan anda akan merasa jauh lebih baik.

Sembelit
Pisang memiliki jumlah tinggi serat yang bermanfaat jika anda menderita disebabkan sembelit. Pisang dapat merangsang buang air besar dan meringankan gejala.

Saraf atau PMS
Jika anda merasa seperti lemah dan tertekan, boleh mula mengambil pisang. Pisang dapat mengatur gula dalam darah dan kaya vitamin B, yang secara semulajadi menenangkan sistem saraf dan membuatkan perasaan santai, mengakibatkan peningkatan suasana tenang secara keseluruhan.

Kawal Suhu
Ini mungkin hal yang paling mengejutkan, tapi pisang dapat menurunkan suhu anda. Jika anda mengalami kepanasan kerana suhu atau kurang sihat boleh cuba mengambil pisang.
loading...


Comments

Popular posts from this blog

Betul Ke Air Cap Badak Berkesan Menyejukkan Badan? Ramai Nak Tahu Kandungannya

Tiada kajian saintifik yang diterbitkan kepada umum berkenaan dengan keberkesanan air Cap Badak. Ia dijual meluas di kedai-kedai runcit sebagai ubat herba tradisional Cina yang berkesan untuk menyejukkan badan. Air Cap Badak berbeza dengan air mineral biasa kerana ia mengandungi herba tradisional yang tertentu untuk melegakan kepanasan. Air Cap Badak bukanlah berasal daripada Badak Sumbu dan tiada langsung kaitan dengan haiwan tersebut tetapi hanyalah sebuah jenama produk. Berada di pasaran sejak tahun 30-an, Air Cap Badak mempunyai pelbagai jenama berdaftar tetapi masih lagi mengekalkan gambar badak pada bungkusan seperti Cap kaki Tiga, Cap Tiga Senapang, Cap Tiga Daun, CoolRhino0₂ dan macam-macam lagi.  Namun demikian, kesemua produk penyejuk badan ini mempunyai persamaan dari segi ubatan yang terkandung di dalamnya iaitu Gypsum Fibrosum dan Calcitum. Ada juga produk mengandungi Gypsum Fibrosum dan Galcareous Spar. Apa kelebihan ubatan tradisional tersebut?

Ngeri! Gambar Mayat Lelaki Bunuh Diri Jambatan Pulau Pinang

Ngeri! Gambar Mayat Lelaki Bunuh Diri Jambatan Pulau Pinang Akhirnya segala tanda tanya rakyat Malaysia terjawab. Mayat lelaki yang dilaporkan terjun dari Jambatan kedua Pulau Pinang untuk bunuh diri sebelum ini akhirnya ditemui pagi tadi. Mayat lelaki berkenaan ditemui oleh nelayan tempatan ketika keluar menangkap ikan, mereka kemudiannya telah menghubungi pihak bomba. Menurut bilik gerakan bomba dan penyelamat Pulau Pinang, mereka telah menerima laporan kira-kira jam 8.15 pagi dan telah menghantar anggota ke lokasi kejadian bersama pihak Maritim Malaysia. Mayat lelaki itu ditemui dalam keadaan lengkap berpakaian dan memakai beg sandang(diletak batu). Mayat akan dihantar ke jeti berdekatan sebelum diserahkan kepada pihak hospital bagi tujuan bedah siasat dan pengecaman. loading...

Penting Untuk Simpan Doa Ini Bila Ada Kehilangan Barang Yang Kita Mahu Ianya Dikembalikan, Insya Allah

Bismillah…Kecurian barang mungkin sudah biasa sangat di zaman sekarang. Dulu-dulu- Semasa di asrama selalu juga terkena. Hilang selipar sebaik solat berjemaah di surau, hilang kain baju di ampaian and hilang barang-barang peribadi di dorm dianggap asam garam biasa di asrama. Semasa saya menyewa di Kuala Lumpur pun, saya pernah mengalaminya dan paling saya terkilan- Dompet yang dicuri (ya, dicuri oleh penghuni dalam rumah tu sendiri) mengandungi hampir separuh gaji saya yang dikeluarkan untuk membayar hutang, kad-kad bank, kad pengenalan dan yang paling saya tak halalkan adalah rantai leher saya pemberian emak yang putus menunggu dibawa ke kedai emas. Sampai sekarang pun, kalau saya teringat rantai emas tu, saya akan berasa sangat bersalah dengan emak dan terdetik-detik nama dan wajah orang yang mengambil tu. Allahu. Bukan tak redha…Tapi perbuatan tu sangat bodoh dan orang yang tak tahu dosa pahala je yang sampai hati buat macamtu. Saya yakin dia sekarang s