Skip to main content

Subhanallah, Inilah 8 Sumber Pahala Akan Datang Pada Wanita Yang Bergelar Isteri.Sebarkan Supaya Ramai Wanita Bersyukur...

Dalam kehidupan rumah tangga seorang isteri memiliki tanggung jawab untuk mengurus suami dengan sebaik mungkin. Selain itu dia juga dituntut agar selalu memberikan yang terbaik bagi suami dan keluarganya. 
Subhanallah, Inilah 8 Sumber Pahala Akan Datang Pada Wanita Yang Bergelar Isteri.Sebarkan Supaya Ramai Wanita Bersyukur...

Sehingga jika dia benar-benar menjalankan peranannya dengan baik, maka Allah SWT akan memberikannya pahala yang teramat besar. Disamping itu, terdapat 8 sumber pahala bagi para wanita yang bergelar isteri. 

Hal ini merupakan sebuah penghargaan yang diberikan Allah SWT bagi para muslimah yang telah menjalankan peranannya sebagai seorang isteri yang baik. Meskipun kita sedia maklum golongan paling ramai di neraka adalah wanita, namun sebenarnya wanita bergelar isteri lebih banyak sumber pahala yang membantu kaki mereka melangkah ke syurga.

Jadi apakah 8 sumber pahala tersebut ? Berikut ulasan selengkapnya.


1. Seorang isteri yang memberikan minum segelas air kepada suaminya adalah lebih baik dari berpuasa setahun

2. Setiap makanan yang disediakan seorang isteri bagi suaminya, maka jauh lebih baik daripada ia mengerjakan ibadah haji dan umrah

3. Apabila seorang isteri mandi junub disebabkan jima' oleh suaminya, maka jauh lebih baik baginya daripada mengorbankan 1000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin

4. Jika seorang isteri hamil maka dia dicatatkan sebagai seorang yang syahid dan khidmatnya kepada suaminya dianggap sebagai jihad.

5. Seorang isteri yang menjaga dan memelihara anak-anaknya dengan baik, maka hal tersebut menjadi benteng neraka serta pandangan yang baik dan harmoni terhadap suaminya menjadi tasbih atau zikir baginya.

6. Disebutkan pula bahawa tidak akan putus ganjaran pahala dari Allah SWT bagi seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya.

7. Apabila seorang isteri meninggal dunia dan suaminya redha, maka ia akan dimasukkan ke dalam syurga

8. Apabila dia mengerjakan solat fardhu lima waktu, berpuasa pada bulan ramadhan, menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya, maka dia berhak masuk syurga dari pintu mana saja yang dia suka.

Demikianlah 8 sumber pahala yang diberikan Allah SWT bagi para wanita yang bergelar isteri. Dimana hal ini merupakan nikmat yang paling luar biasa terutama bagi seorang isteri yang solehah. 

Selain itu sumber pahala ini merupakan penghargaan yang diberikan Allah SWT kepada para muslimah yang telah berperanan menjadi seorang isteri yang taat. Namun bukan hanya sekadar menjadi isteri yang baik, tetapi juga mereka yang mampu memelihara anak-anaknya dengan baik juga. 

Disamping itu hal ini merupakan peringatan dan renungan bagi kita semua agar mampu menyiapkan diri zahir dan batin untuk melayani dan mengurus suami dengan sempurna serta mendidik anak-anak dengan baik. 

Meskipun kadang kala isteri selalu di duga dengan perangai suami yang tidak taat pada agama, namun isteri yang baik, sabar, teguh dan tabah serta yang tetap melaksanakan kewajibannya sebagai seorang isteri adalah yang terbaik di mata Allah SWT. Semoga bermanfaat.
loading...

Comments

Popular posts from this blog

Betul Ke Air Cap Badak Berkesan Menyejukkan Badan? Ramai Nak Tahu Kandungannya

Tiada kajian saintifik yang diterbitkan kepada umum berkenaan dengan keberkesanan air Cap Badak. Ia dijual meluas di kedai-kedai runcit sebagai ubat herba tradisional Cina yang berkesan untuk menyejukkan badan. Air Cap Badak berbeza dengan air mineral biasa kerana ia mengandungi herba tradisional yang tertentu untuk melegakan kepanasan. Air Cap Badak bukanlah berasal daripada Badak Sumbu dan tiada langsung kaitan dengan haiwan tersebut tetapi hanyalah sebuah jenama produk. Berada di pasaran sejak tahun 30-an, Air Cap Badak mempunyai pelbagai jenama berdaftar tetapi masih lagi mengekalkan gambar badak pada bungkusan seperti Cap kaki Tiga, Cap Tiga Senapang, Cap Tiga Daun, CoolRhino0₂ dan macam-macam lagi.  Namun demikian, kesemua produk penyejuk badan ini mempunyai persamaan dari segi ubatan yang terkandung di dalamnya iaitu Gypsum Fibrosum dan Calcitum. Ada juga produk mengandungi Gypsum Fibrosum dan Galcareous Spar. Apa kelebihan ubatan tradisional tersebut?

Ngeri! Gambar Mayat Lelaki Bunuh Diri Jambatan Pulau Pinang

Ngeri! Gambar Mayat Lelaki Bunuh Diri Jambatan Pulau Pinang Akhirnya segala tanda tanya rakyat Malaysia terjawab. Mayat lelaki yang dilaporkan terjun dari Jambatan kedua Pulau Pinang untuk bunuh diri sebelum ini akhirnya ditemui pagi tadi. Mayat lelaki berkenaan ditemui oleh nelayan tempatan ketika keluar menangkap ikan, mereka kemudiannya telah menghubungi pihak bomba. Menurut bilik gerakan bomba dan penyelamat Pulau Pinang, mereka telah menerima laporan kira-kira jam 8.15 pagi dan telah menghantar anggota ke lokasi kejadian bersama pihak Maritim Malaysia. Mayat lelaki itu ditemui dalam keadaan lengkap berpakaian dan memakai beg sandang(diletak batu). Mayat akan dihantar ke jeti berdekatan sebelum diserahkan kepada pihak hospital bagi tujuan bedah siasat dan pengecaman. loading...

Wanita Berkahwin Kena Minum 4 Air Rebusan Ini Sebelum Terlambat

Wanita apabila bermula sahaja alam rumahtangga, banyak urusan melibatkan suami dan anak-anak menyebabkan mereka kadang kala terlupa untuk menjaga kesihatan dan kecantikan dalaman diri sendiri. Perkara ini bukan sahaja merugikan malahan berpontensi menjadi punca kepada gejala suami memandang pada wanita lain.  Untuk memastikan kecantikan dan kesihatan luar dan dalam ini ada wanita yang sanggup berhabisan ratusan ringgit namun adakalanya kesan yang diperolehi kurang memuaskan hati. Lebih malang lagi kalau produk yang dicuba ada kesan sampingan pula. Jadi bagi mereka yang inginkan petua yang bukan sahaja selamat dan berkesan pemilihan petua tradisional adalah yang paling sesuai. Dimana kebanyakkan petua-petua ini telah diguna pakai oleh mereka yang terdahulu. Cuma kadang-kala petua-petua ini agak leceh sedikit. Perlulah lebih gigih untuk dapatkan kepuasan cantik luar dan dalam, terutama dengan pengambilan makanan atau minuman berkhasiat. Cuba anda buat dan amalkan minuman