Inilah Doa Untuk Melupakan Sesuatu Perkara Yang Buruk Supaya Jiwa Lebih Tenang. Mohon Kongsi Pada Yang Memerlukan...

Salam Pembaca,

Kenangan pahit yang lalu itu sukar dilupai. Putus tunang, ditinggalkan kekasih, diceraikan suami atau telah bercerai, trauma atau pernah hidup susah menghantui jiwa boleh menganggu kehidupan seterusnya wajar dielakkan. 

Ada yang murung dan hilang pertimbangan. Ingin membalas dendam kerana sesuatu selepas kegagalan patut dijauhkan. Apa yang sudah lalu, jadikan iktibar dan kuatkan semangat juang yang baru kerana hidup ini bukan lama. Hidup ini hanya untuk Allah SWT semata-matanya. Anggaplah itu sebagai ujian-Nya.
 
Bagi yang sukar melupakan, banyak-banyaklah membaca doa ini. Berdoalah supaya dapat melupakan perkara yang buruk itu dan diberikan pertunjuk-Nya supaya kita tidak mudah putus asa dalam mengharungi kehidupan yang singkat ini.

Bagi ibubapa yang anaknya murung, shalawat sekali atau tiga dan baca doa ini. Tiupkan pada air dan beri pada anak gadis anda supaya dapat menghilangkan kemurungan/kesedihan itu. Moga-moga kembali semangat yang hilang itu.. InsyaAllah hanya kepada-Nya kita berserah. Amin.


Maksudnya:

Allah menghapuskan apa jua yang dikehendakiNya dan Dia juga menetapkan apa jua yang dikehendakinya dan (ingatlah) pada sisiNya ada "Ibu segala suratan".

Semoga doa ini membantu jiwa lebih tenang dan kita sebagai hamba Allah hanya kepada-Nya kita memohon pertolongan. 
loading...

0 comment... add one now