Skip to main content

Shopping barang di Pasaraya Giant bajet RM400, tapi diminta bayar RM808.60

First time shopping kat Giant barang tak sampai satu troli tapi nilai RM808.60 ! sedangkan hanya beli barang dapur kecil-kecil takda benda yang besar. Bajet paling mahal RM450, sekali kena bayar RM808.60 ! 
Tercengang mak oi ! Pastu tanya adik cashier tu, eh betul ke awak kira ni dik…sampai RM800,  dia jawab apa tau…”BUKAN SAYA KIRA KAK, MESIN KIRA” dengan muka kereknya.
Amboi boleh tahan budak ni dalam hati ni aku ! Kalau aku check satgi, hang salah kira memang makan tak abih hang! Rude sungguh ! Tapi adik ada mata, otak ! Sambil scan bar cod tu, mata adik pun liar-liar ke komputer yang tertera jumlah RM tu. 
Sama tak dengan barang yang di scan, kalau dah beza sampai RM400 nampk tak logik, STOP TERUS ! Panggil la siapa-siapa yang senior and so on ! Tu pon nk ajaq ka !
Ok takpe dik..
Aku bagi je kad debit untuk swap walapun ketaq rasa seram sejuk hangin ja nih ! Aku sabaq lagi pastu budak cashier tu rasa bersalah gamaknya. Dia pon terkejut walaupun ayat tadi sangat slumber dan kurang ajar, dia terus bagitau “Akak kalau salah akak pergi customer service counter…nanti depa check balik”(CSC)
aku terus blah..benti tepi tgk resit trus nampak..PETAI PAPAN RM400.36..tudia😱😱 padahal AKU TAK BELI APA JENIS PETAI pon..
mai kot mana dia scan petai!!! nmpk sgt bar cod main tampal ja..
aku p CSC…depa check2 mmg salah!
Depa kata akn refund tp amik masa 1-2 minggu ke dalam acc aku sbb aku byr guna debit card..hala nk cekau mana cash rm800..aku bwk pon rm500 ja..

Bygkan kalau duit tu yg guna utk belanja puasa..atau apa2 emergancy..tp perabih byq kt giant.. cmna? sbb dia refund blk amik masa katanya..coz pakai debit card..

kalau kita ada duit xpa..klu org yg btul2 bajet..perlu duit tu utk blnja..cmna?? senang byk depa ni..rm400 tu byk la! bukan rm4!
td masa sy di CSC ada sorg kakak ni.. dia tny anyss kenapa..anyss pon cita..dia terbeliak mata terkejut dgn beza rm400..sedangkan dia salah rm5 ja dia geram…bygkan lah.. bygkan….dia punya salah sbb harga di rak rm8.90..p byr rm13.90..dia p tuntut dpt blk cash sbb dia byq cash..
aku jgk kena tgu lama sbb tgu bos la..kerani la apa la…
HATI2 semua..tambah2 masa promosi..harga kat rak lain…bila scan kt kaunter nk byr lain..lain kali kalau rasa pelik dan lari dr bajet yg kita jangka.. check balik… dlu selalu tgk yg org.. penah dh viral
jgk kan kes giant ni…

arini diri sendiri kena.. beza RM400.36😰hny kerana PETAI PAPAN yg TIDAK DIBELI.. cmna boleh scan masuk petai PETAI PAPAN TUH! ðŸ˜¤ðŸ˜¤
VIRALKAN JER UTK PENGGUNA LAIN LEBIH BERHATI2..
Kredit :
– Anyss Mohd Auranyss
loading...

Comments

Popular posts from this blog

Betul Ke Air Cap Badak Berkesan Menyejukkan Badan? Ramai Nak Tahu Kandungannya

Tiada kajian saintifik yang diterbitkan kepada umum berkenaan dengan keberkesanan air Cap Badak. Ia dijual meluas di kedai-kedai runcit sebagai ubat herba tradisional Cina yang berkesan untuk menyejukkan badan. Air Cap Badak berbeza dengan air mineral biasa kerana ia mengandungi herba tradisional yang tertentu untuk melegakan kepanasan. Air Cap Badak bukanlah berasal daripada Badak Sumbu dan tiada langsung kaitan dengan haiwan tersebut tetapi hanyalah sebuah jenama produk. Berada di pasaran sejak tahun 30-an, Air Cap Badak mempunyai pelbagai jenama berdaftar tetapi masih lagi mengekalkan gambar badak pada bungkusan seperti Cap kaki Tiga, Cap Tiga Senapang, Cap Tiga Daun, CoolRhino0₂ dan macam-macam lagi.  Namun demikian, kesemua produk penyejuk badan ini mempunyai persamaan dari segi ubatan yang terkandung di dalamnya iaitu Gypsum Fibrosum dan Calcitum. Ada juga produk mengandungi Gypsum Fibrosum dan Galcareous Spar. Apa kelebihan ubatan tradisional tersebut?

Ngeri! Gambar Mayat Lelaki Bunuh Diri Jambatan Pulau Pinang

Ngeri! Gambar Mayat Lelaki Bunuh Diri Jambatan Pulau Pinang Akhirnya segala tanda tanya rakyat Malaysia terjawab. Mayat lelaki yang dilaporkan terjun dari Jambatan kedua Pulau Pinang untuk bunuh diri sebelum ini akhirnya ditemui pagi tadi. Mayat lelaki berkenaan ditemui oleh nelayan tempatan ketika keluar menangkap ikan, mereka kemudiannya telah menghubungi pihak bomba. Menurut bilik gerakan bomba dan penyelamat Pulau Pinang, mereka telah menerima laporan kira-kira jam 8.15 pagi dan telah menghantar anggota ke lokasi kejadian bersama pihak Maritim Malaysia. Mayat lelaki itu ditemui dalam keadaan lengkap berpakaian dan memakai beg sandang(diletak batu). Mayat akan dihantar ke jeti berdekatan sebelum diserahkan kepada pihak hospital bagi tujuan bedah siasat dan pengecaman. loading...

Wanita Berkahwin Kena Minum 4 Air Rebusan Ini Sebelum Terlambat

Wanita apabila bermula sahaja alam rumahtangga, banyak urusan melibatkan suami dan anak-anak menyebabkan mereka kadang kala terlupa untuk menjaga kesihatan dan kecantikan dalaman diri sendiri. Perkara ini bukan sahaja merugikan malahan berpontensi menjadi punca kepada gejala suami memandang pada wanita lain.  Untuk memastikan kecantikan dan kesihatan luar dan dalam ini ada wanita yang sanggup berhabisan ratusan ringgit namun adakalanya kesan yang diperolehi kurang memuaskan hati. Lebih malang lagi kalau produk yang dicuba ada kesan sampingan pula. Jadi bagi mereka yang inginkan petua yang bukan sahaja selamat dan berkesan pemilihan petua tradisional adalah yang paling sesuai. Dimana kebanyakkan petua-petua ini telah diguna pakai oleh mereka yang terdahulu. Cuma kadang-kala petua-petua ini agak leceh sedikit. Perlulah lebih gigih untuk dapatkan kepuasan cantik luar dan dalam, terutama dengan pengambilan makanan atau minuman berkhasiat. Cuba anda buat dan amalkan minuman